From 1 - 10 / 18
  • Categories    

    Deze kaart toont de berekende nachtelijke geluidsbelasting voor heel Nederland afkomstig van wegverkeer, op een resolutie van 10 meter. Om de geluidsbelasting te berekenen zijn gegevens van de volgende geluidsbronnen gebruikt: - rijkswegen (gegevens uit 2019) - gemeentelijke en provinciale wegen (gegevens uit 2020)

  • Categories    

    Deze kaart toont de gemodelleerde concentratie roet (µg EC/m³) voor 2020, op basis van rekenpunten uit de monitoringstool van het nsl. Deze vlakdekkende kaart van Nederland heeft een resolutie van 25 meter.

  • Categories    

    Deze kaart toont de gemodelleerde concentratie fijn stof (µg PM2,5/m³) voor 2020 op basis van rekenpunten uit de monitoringstool van het nsl. Deze vlakdekkende kaart van Nederland heeft een resolutie van 25 meter.

  • Categories  

    Geluidbelastingkaart 2021 van de belangrijke Nederlandse spoorwegen. De kaart toont de geluidbelasting gedurende de nacht (Lnight) en 24-uur (Lden). Met deze geluidbelastingkaart wordt invulling gegeven aan de eisen uit de Wet milieubeheer die voortvloeien uit de Europese richtlijn omgevingslawaai. Deze kaart vervangt niet de geluidbelastingkaart voor het publiek. Die stelt het bestuursorgaan zelf ter beschikking.

  • Categories  

    Geluidbelastingkaart 2021 voor belangrijke Nederlandse luchthavens (Schiphol). De kaart toont de geluidbelasting gedurende de nacht (Lnight) en 24-uur (Lden). Met deze geluidbelastingkaart wordt invulling gegeven aan de eisen uit de Wet luchtvaart die voortvloeien uit de Europese richtlijn omgevingslawaai. Deze kaart vervangt niet de geluidbelastingkaart voor het publiek. Die stelt het bestuursorgaan zelf ter beschikking.

  • Categories    

    Op de kaart ziet u hoeveel de woonomgeving bijdraagt om te sporten en te bewegen. Hoe hoger de score op een schaal van 0 tot 100, hoe meer de omgeving is ingericht om te sporten en te bewegen. De scores zijn berekend per gemeente en per buurt. De gemiddelde score over Nederland is 64. Mensen bewegen in hun vrije tijd, bijvoorbeeld als ze sporten of een ommetje lopen. Ook bewegen ze als ze ergens heen moeten, bijvoorbeeld als ze naar hun werk fietsen of naar de supermarkt lopen. De Kernindicator Beweegvriendelijke Omgeving houdt met beide vormen van beweging rekening. De score is berekend met een model. Het model maakt gebruik van openbare gegevens, zoals de aanwezigheid van sportaccomodaties, sport- en speelplekken, de afstand tot voorzieningen en de hoeveelheid recreatief groen en blauw.

  • Categories    

    Deze kaart toont de berekende nachtelijke geluidsbelasting voor heel Nederland afkomstig van treinverkeer, op een resolutie van 10 meter. Om de geluidsbelasting te berekenen zijn gegevens van de volgende geluidsbronnen gebruikt: - spoorwegen (gegevens uit 2019/2021 - Prorail)

  • Categories    

    Deze kaart toont de gemodelleerde concentratie fijn stof (µg PM10/m³) voor 2020 op basis van rekenpunten uit de monitoringstool van het nsl. Deze vlakdekkende kaart van Nederland heeft een resolutie van 25 meter.

  • Categories    

    Deze kaart toont de berekende geluidsbelasting voor heel Nederland afkomstig van wegverkeer, op een resolutie van 10 meter. Om de geluidsbelasting te berekenen zijn gegevens van de volgende geluidsbronnen gebruikt: - rijkswegen (gegevens uit 2019/2021) - gemeentelijke en provinciale wegen (gegevens uit 2020)

  • Categories  

    Samenvatting (*)